VYHLÍDKY ORLICKÉHO PODHŮŘÍ – delší verze (16 km), pěší

Brandýs nad Orlicí vlakové nádraží – Brandýs nad Orlicí hrad – Kaliště vyhlídka – Perná – Zátvor vyhlídka – Rviště – Dobrá Voda – Klopoty – Pod Klopoty – Dolečkova hájovna na Luhu – V Luštici – Pavlovy Kouty – U Tří Lipek – Říčky – Na Paloukách vyhlídka – Kříž na Přílohu – Na Americe – U Panského mlýna – U Tří kaprů – Ústí nad Orlicí vlakové nádraží

Podrobný popis části trasy z Brandýsa nad Orlicí až do Říček nalezneme u kratší verze tohoto pěšího výletu. Platí, že od Brandýského nádraží míříme pod zříceninou Brandýského hradu po hraně srázu klesajícího k Tiché Orlici směrem ke Kališti za první vyhlídkou. Potom seběhneme dolů do Perné, vystoupáme na vrch Zátvor za dalším parádním rozhledem, okolo dřevěné zvonice ve Rvišti, kaple a kamenného kříže v Dobré Vodě dojdeme do Klopot, kde se nachází možnost občerstvení v hostinci u opravené kaple (pokud je v provozu). Z Klopot pokračujeme dolem Pod Pazdernou nahoru do Říček k rozcestníku turistických tras na návsi u školy.

Odtud sledujeme i nadále modrou turistickou značku nahoru po vesnici okolo kamenného kříže, opravené kaple sv. Andělů Strážných, pomníku padlým a Jirouškovy studánky až k lesu. Ze stoupající cesty pod lesem se nám v místě zvaném Na Paloukách otevírá třetí dnešní vyhlídka, tentokrát severním směrem, na Velkou a Malou Hůrku (546, resp. 529 m, Kozí hřbet (471 m), Dobrou Vodu, České Libchavy, hřeben Na Hranicích (528 m) a Orlické hory vzadu. Asi po 100 m vystoupáme ke kříži Na Přílohu. Na lavičce zde můžeme na chvíli spočinout, původ kříže z r. 1849 se váže k příběhu dvou zamilovaných (děvčete z Říček a mládence z Ústí), kteří nakonec od rodičů, co nebyli jejich lásce nakloněni, získali požehnání k sňatku… Modré značení nás posléze dovede přes Zelenou Žábu, po Hřívě a okolo studánky V Oboře k chatové osadě Na Americe. Pod Kubincovým kopcem seběhneme kolem chat a zahrádek dolů k Tiché Orlici. Předtím nedaleko studánky U Panenky Marie podejdeme železnici (po které jezdí místní lokálky zvané Kyšperanda). Jakmile přejdeme most přes Tichou Orlici, u turistického rozcestníku U Panského mlýna odbočíme vpravo a po žluté turistické značce, v sousedství řeky a projíždějících cyklistů, míříme přes turistické rozcestí U Tří kaprů vstříc cíli našeho putování na ústecké vlakové nádraží.